Vnímání času
Didaktické PDF aktivity pro děti - VNÍMÁNÍ ČASU
Vnímání času je oblast, která se u dětí rozvíjí velice individuálně a pozvolna. Čas je pro dítě abstraktním pojem, který pro něj nemá příliš velký význam. Děti předškolního věku totiž žijí přítomností – tím, co se děje tady a teď. Vnímání času a jeho plynutí je podmíněné činnostmi a událostmi, se kterými se dítě pravidelně setkává.
Prvními časovými pojmy, které si dítě vytváří, bývají části dne. Ty si dítě může zábavnou formou upevňovat s PDF kartičkami Denní činnosti. Při práci s nimi si dítě upevní sled činností, které během dne vykonává. Zároveň lze kartičky třídit dle jednotlivých částí dne, čímž si dítě tato pojmenování hezky upevní.
Následně si dítě osvojuje názvy ročních období. Mezi 5. a 6. rokem se dítě začíná orientovat ve dnech v týdnu. Se seznamováním s těmito časovými pojmy vám může pomoci názorně didaktická pomůcka Rok-dny v týdnu-režim dne, která se právě této problematice věnuje.
Pokud se chcete zaměřit spíše na roční období a znaky, které je provází, mohl by vás zaujmout PDF soubor Znaky ročních období, ve kterém najdete 18 kartiček s typickými znaky ke každému ze 4 ročních období.
Vnímání času můžete dítěti usnadnit také se Školkovým nástěnným kalendářem. Zpracovala jsem pro vás 4 různé varianty, které se hodí jak na doma, tak do školky. Jistě si vyberete tu, která je vhodná právě pro vás.
Na vybraný PDF soubor vám po úhradě dorazí do e-mailu odkaz připravený k okamžitému použití. Materiál stačí stáhnout, vytisknout, případně zalaminovat a můžete se pustit do práce.